Próby stłumienia spożycia paliwa przez silniki samochodów wcale nie są czymś odkrywczym w świecie motoryzacji. Pierwsza ogromniejsza fala wprowadzania na rynek aut o wydajniejszych motorach miała miejsce u krańca lat siedemdziesiątych zeszłego wieku gdy to wzniecony przez państwa OPEC (producentów ropy) kryzys paliwowy obleciał prawie cały glob. W jego rezultacie na przykład wynikł olbrzymi progres japońskiego przemysłu samochodowego, który zarzucił świat małolitrażowymi samochodami kosztem m.in. przedsiębiorstw z USA.
Do przeobrażających się warunków musieli adaptować się także producenci pojazdów z Europy, notabene nie jedynie producenci aut osobowych. Pod schyłek lat 70-tych ze skrzyżowania kilku odmiennych przedsiębiorstw powstaje firma Iveco, jaka miała podporządkować się fabrykacji przystosowanych do odmiennych warunków samochodów dostawczych oraz ciężarowych. Do najlepiej znamiennych wozów opracowywanych przez tę firmę z niepodważalną pewnością zaklasyfikować trzeba bardzo znany model Iveco Daily wyrabiany już od 1978 roku (patrz też tutaj). Samochód niniejszy odniósł zdumiewający triumf o czym wyraża fakt utworzenia jak do tej pory aż 6 pokoleń Iveco Daily.
Jest on niespotykanie sławetnym wozem dostawczym pomiędzy przeróżnymi małymi firmami, nie wyłącznie w Europie jednakże i w Polsce, m.in. ze względu na stosunkowo niedrogie jak również nietrudno dostępne części zamienne, co skutkuje niewielkimi nakładami na eksploatację auta, jakie niewątpliwie są którymś ze składników przesądzających o sukcesie tego wozu. Wytwarzanie Iveco Daily dokonuje się nie tylko w zakładach w macierzystych Włoszech, ale także w licznych kolejnych krajach jak choćby Chiny albo Argentyna. Dostępna gama alternatyw nadwozia satysfakcjonuje oczekiwania klientów o nietypowych życzeniach.